ΣΤΡΑΤΕΓΚΟ

16 Δεκ

Υλικά:

  • 2 κοντάρια με Σήματα Ενωμοτίας
  • Περιβραχιόνια από χαρτόνι ή ύφασμα για κάθε παίκτη, κόκκινα για τη μία ομάδα και πράσινα για την άλλη.
  • Κάρτες με τους στρατιωτικούς «βαθμούς» για κάθε παίκτη, κόκκινες για τη μία ομάδα και πράσινες για την άλλη.

 

Περιγραφή: Το παιχνίδι παίζεται από δύο ομάδες, την «κόκκινη» και την «πράσινη», σε ανοιχτό χώρο, κατά προτίμηση σε δάσος. Η περιοχή του παιχνιδιού οριοθετείται από ταινία σήμανσης. Σκοπός κάθε ομάδας είναι να κατακτήσει τη σημαία της αντίπαλης και συγχρόνως να προστατέψει τη δική της. Κάθε ομάδα αποτελεί ένα «στρατό» και οι παίκτες της φέρουν «βαθμούς» της στρατιωτικής ιεραρχίας. Το «στρατό» μπορεί να αποτελούν ενδεικτικά:

 

  • 1 Στρατηγός
  • 2 Συνταγματάρχες
  • 3 Ταγματάρχες
  • 3 Λοχαγοί
  • 4 Στρατιώτες
  • 3 Σαμποτέρ
  • 4 Βόμβες

 

Το πλήθος των παικτών ανά βαθμό μπορεί να προσαρμοστεί, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.

 

Η ιεραρχία είναι: Στρατηγός > Συνταγματάρχης > Λοχαγός > Στρατιώτης > Σαμποτέρ. Κάθε παίκτης «εξουδετερώνει» τους κατωτέρους του και «εξουδετερώνεται» από τους ανωτέρους του.

 

Εξαιρέσεις αποτελούν:

 

α) Ο Στρατηγός που «εξουδετερώνει» τους πάντες, αλλά «εξουδετερώνεται» από τον Στρατιώτη, ο οποίος είναι ο μόνος που «εξουδετερώνει» τον Στρατηγό.

 

β) Οι Βόμβες που «ανατινάζουν» τους πάντες, αλλά «εξουδετερώνονται» μόνο από τους Σαμποτέρ.

 

Πριν την αρχή του παιχνιδιού, κάθε ομάδα τοποθετεί μέσα στο χώρο τη σημαία της και αποφασίζει την τακτική της. Κάθε παίκτης παίρνει την κάρτα με το «βαθμό» και το περιβραχιόνιο του, τα οποία είναι σε κόκκινο ή πράσινο χρώμα. Με το σφύριγμα της έναρξης, το παιχνίδι αρχίζει. Η σημαία μπορεί να κατακτηθεί από οποιοδήποτε παίκτη, εκτός από τις Βόμβες. Όλοι κινούνται στον καθορισμένο χώρο, έχοντας την κάρτα με το «βαθμό» τους στο χέρι ή στην τσέπη τους. Κάθε παιδί μπορεί να πιάσει ένα παιδί της αντίπαλης ομάδας αγγίζοντας το. Στην περίπτωση αυτή, ο ένας δείχνει την κάρτα του στον άλλο και ο παίκτης που «εξουδετερώνεται» δίνει την κάρτα του στον άλλον και βγαίνει από το παιχνίδι. Αν και οι δύο κάρτες, είναι του ίδιου «βαθμού», τότε δεν βγαίνει κανείς και το παιχνίδι συνεχίζεται. Οι Βόμβες κινούνται, αλλά δεν πιάνουν κανέναν. Αν κάποιος πιάσει μια Βόμβα, τότε η Βόμβα δείχνει την κάρτα της, «ανατινάζει» τον αντίπαλο και παίρνει την κάρτα του, εκτός αν ο αντίπαλος είναι Σαμποτέρ, οπότε η βόμβα «εξουδετερώνεται».

 

Σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι Βαθμοφόροι βρίσκονται ανάμεσα στα παιδιά για να επιλύουν τυχόν διαφορές και να επιβλέπουν την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού. Νικήτρια η ομάδα που θα κατακτήσει τη σημαία της αντίπαλης ομάδας.

Βραδινά, Μεγάλα